Vozíky expedujeme po celé ČR zdarma!

Cyklostezka tří řek

Bohušovice nad Ohří - Ústí nad Labem - Benešov nad Ploučnicí

Teprve až při psaní tohoto tipu na výlet mi došlo, že tahle trasa je kromě krásné přírody, rovinatého terénu vlastně zajímavá i tím, že jedete dohromady podél tří řek Ohře, Labe a Ploučnice. Celková trasa má 75 km.

1. den

Do Bohušovic nad Ohří se dostanete snadno vlakem a nebo autem. My jsme zvolili vlak. Děti se na cestu vlakem těšili víc a my máme o starost míň. I když jet s Českými drahami je občas zážitek i pro nás.

Z Bohušovic n/O vyrážíme po cyklostezce č. 6 a pak 2A,V7 směr Terezín. Cyklostezka vede okolo pevností Terezína a dovede nás až k Labi. Vzápětí nás vítají Litoměřice, kde přejíždíme na druhou stranu. Podél vody pojedeme až do našeho ubytování, cyklokemp Loděnice v Brnné u Ústí nad Labem. Od Bohušovic je vzdálen 25 km.

Cyklokemp Loděnice je skvěle vybaven pro děti (hřiště a malý zděný bazén s fontánou). Je tu možnost ubytování v chatkách i ve stanu, k dispozici je ohniště, posezení venku, bufet. Vaří jen pizzu, párky, studenou kuchyni, pivo, víno, limo. Sprchy jsou volné (nejsou na žetony nebo mince).

IMG_20200704_101951(1)IMG_20200704_111421IMG_20200704_103753mapa1F_1

2. den

Další den nás čeká kilometrově delší, náročnější trasa a terén. Z Brnné vyrážíme přes Ústí nad Labem do Velkého Března. Po cestě není příliš mnoho zastávek na občerstvení, tak šlápeme pořádně do pedálů, ať dorazíme do Velkého Března co nejdříve. Velké Březno je známé především pivovarem. Březňáka ochutnáte nejen tady, ale také v každé hospodě široko daleko. Ve Velkém Březnu doporučujeme na jídlo restauraci U Dubu. Dobře vaří a je tu i menší dětské hřiště. Trochu si pohlídejte obsluhu, nám se stalo, že nepřinesli jedno jídlo a pivo.

Celá cyklotrasa vede CHKO Českým Středohořím. Okolní scenérie jsou nádherné. Opět po cestě na mnoho občerstvení nenarážíme. Před Děčínem odbočujeme doprava a podél železniční tratě se dostáváme k Ploučnici a k železničnímu mostu. Jsou zde sice nájezdy, ale kolo s vozíkem doporučuji k vůli bezpečnosti přetáhnout na druhou stranu ve dvou.

Cyklotrasa č. 15 podél Ploučnice je náročnější především v místech, kde se odkloňuje od řeky. V jednom úseku nás čeká docela prudší kopec a kousek silnice, ale dá se to zvládnout. Sluníčko začíná pražit, tak už se těšíme na cíl naší cesty - termální koupaliště v Benešově nad Ploučnicí.

Termální koupaliště funguje také jako kemp s nabídkou apartmánů, chatek a možnosti postavení stanů. Je tu pěkné zázemí ve formě plně vybavené kuchyně, sprch a záchodů, kiosku a hřiště pro děti. Voda má stabilně cca 26 stupňů a není chlorovaná.

IMG_20200705_125751IMG_20200704_131737mapa2F_1

3.den

Rozhodli jsme se zůstat další dva dny. Dopoledne jsme vyrazili na cyklovýlet směr Žandov. Cyklotrasa se na několika místech odchyluje od řeky a to pak narazíte na pořádné stoupání, tak si raději prostudujte mapu a zvažte to. Navíc se není kde naobjedvat. My to vyřešili vietnamskou potravinkou v Žandově, která samozřejmě jako jediná na pondělní svátek nezavřela. Po krátkém leč sportovně vydatném výletu jsme odpoledne strávili u bazénu. Dopolední špatné počasí odradilo spoustu potencionálních návštěvníků, takže je bazén téměř jen náš.

4.den

Odjezd jsme si původně naplánovali po obědě, ale počínající déšť nás popohnal v balení stanů a k cestě do Děčína. Nakonec to bylo ku prospěchu. Dostali jsme doporučení na restauraci Kocanda, která leží na stezce a navíc je naproti parádní dětské hřiště. Hřiště, oběd, kafíčko, hřiště, pivo víc už se do nás nevešlo a tak už jsme se těšili na cestu vlakem domů.

To jsme ale nevěděli, že dobrodružství dne je ještě před námi. S předstihem asi 15 minut jsme stáli před hlavním vchodem a řešili, jak kola s vozíky dostaneme na nástupiště. Projeli jsme to tam několikrát a ani paní s infa nás nedokázala navést do prý existujícího podchodu s nájezdem. Nakonec jsme celý ansábl rozpojili a těžce naložené vozíky a kola museli ručně odnosit. Na vlak jsme dobíhali minutu před odjezdem a ještě jsme dostali od pana průvodčího klepec, že vlak má kvůli nám 3 minuty zpoždění. To nám bylo v tu chvíli srdečně jedno, jelikož jsme celí upocení a udýchaní byli rádi, že sedíme.

Rada nad zlato pro vás, kdo vyrazíte v našich cyklostopách. Do podchodu se v Děčíně bezbariérově dostanete, když budete míjet hlavní nádraží a budete ho mít po levé ruce, dolů ke světelné křižovatce, sjeďte až pod železniční most, směrem k Lidlu.